مقالات

تایلر دویت : تفریح کردن هنگام یادگیری علم حرام است !

تایلر دویت : تفریح کردن هنگام یادگیری علم حرام است !

تایلر دویت Tyler Dewitt معلم دوره دبیرستان ، فارغ التحصیل دکتری رشته میکروب شناسی MIT و مروج علم که دروس زیست شناسی ، شیمی و انگلیسی را در دبیرستان های ایالات متحده و کره جنوبی تدریس می کند. معتقد است “علم” می تواند کلاس مورد علاقه هر دانش آموزی باشد. البته اگر کلاس تبدیل به جایی نشود که در آن واژه های طولانی و بیش از حد فنی بیان شود . در عوض DeWitt سعی می کند مطالب علمی را به طرز جالب و عجیبی برای بچه ها بیان کند. و آن ها را تشویق به داشتن تفکر انتقادی می کند . او هماهنگ کننده پروژه ای در دانشگاه MIT نیز بوده است که دانشجویان را تشویق می کند درباره مسائل علمی فیلم های سرگرم کننده برای سنین نوجوان تولید کنند .

سخنرانی تایلر دویت در TED:

تایلر در سخنرانی که در TED داشته است درباره متدلوژی آموزش با داستان و طنز حرف های جالبی را مطرح کرده است . او با تدریس بخش کوچکی از مبحث خرابکاری ویروس ها در بدن از زیست شناسی به شیوه ای جالب و جذاب. برای مخاطبانش به این نکته اذعان می کند که یادگیری با داستان و Fun بودن مطالب ارائه شده توسط معلم تا چه حد می تواند روند آموزش و یادگیری را به سمت مثبتی تغییر دهد .

در این سخنرانی او درباره خشک بودن و سندروم دقت در جزئیات در متون علمی صحبت می کند. که فضای علمی را تا چه اندازه نفرت انگیز و کسل کننده کرده است . انتقاد او از ویراستاران علمی هم جالب توجه است که دغدغه اکیدی برای رعایت زبان علمی در نگارش کتاب های آموزشی دارند. که تاثیر زیادی در کسالت بار کردن کتاب ها خواهند داشت . از نظر تایلر معلمی می تواند خالق داستان آموزشی باشد که از احساساتش به خوبی کمک بگیرد. و این نکته خود نشان می دهد سلامت روان و آرامش قشر فرهنگی و معلمان ما تا چه حد حائز اهمیت است .

تایلر می گوید : در رابطه با علم یک جور “عقده جدیت” وجود دارد . اگر یک کتاب مرجع خیلی جذاب به نظر برسد یک جورایی غیر علمی است .

من تایلر را با یادآوری روزهایی که در انتهای کلاس درس دانشگاه به جای گوش کردن به استاد در خواب به سر می بردیم. یا اگر خیلی اهل علم آموزی بودیم و شوق یادگیری داشتیم کتاب دیگری را در خفا و پنهانی می خواندیم ، تایید می کنم. و آرزو می کنم معلم های ما به این باور برسند که هر چیزی که سخت ، خسته کننده و از نگاه دانش آموز مزخرف و لعنتی باشد “علم” نیست .

یک معلم خوب از نگاه آقای Tyler Dewitt حتما یک داستان نویس زبده ، قصه گوی توانمند و طنزپردازی ماهر است . از شما دعوت می کنم ویدئوی این سخرانی جالب را تماشا کنید .

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *