پرسش و پاسخ, خدمات مشتریان

بهترین مشتری از دید RoboChip

بهترین مشتری ها از دید ما چه افرادی هستند ؟

شاید اگر این سوال برای هر کس در هر صنفی مطرح شود گزینه های زیر به ترتیب به ذهنش خطور کند :

مشتری ای که :

  خوش حساب باشد ؛

  خوش برخورد باشد و احترام بگذارد ؛

  حجم بالا خرید کند و برای خرید های کوچک وقت ما را نگیرد ؛

  تعداد دفعات خریدش زیاد باشد ؛

  نقدی خرید کند ؛

  چک هایش سر وقت پاس شوند ؛

  و … چیز هایی از این دست .

اما مجموعه RoboChip مشتری خوب را کسی می داند که :

  در درجه اول Feedback می دهد

  سعی می کند سفارش فنی بدهد

  اگر بلد نیست یا اطلاعات فنی کمی دارد سوال می کند و خوب گوش می کند

  سعی می کند از فاکتورها و مشخصات دقیق و فنی تری برای بیان منظورش جهت سفارش محصول استفاده کند

اما فیدبک چیست ؟

همانطور که الکترونیک کارها می دانند که در مدارات تقویت کننده آنالوگ از یک خروجی یک فیدبک به ورودی می دهند تا خروجی اصلاح شود ما نیز در مجموعه نیاز به فیدبک یا فارسی اش بازخورد داریم تا اصلاح شویم . چه در زمینه تولیدات و چه در زمینه خدمات مشتریان تا ما ندانیم یک محصول چه معایبی در کار شما ایجاد کرده است ، چه مشکلاتی در ساختارش دارد و یا کجای خدمات ما کم و کاست دارد نمی توانیم پیشرفتی داشته باشیم .

پس از همه مشتری ها و همکاران خود تقاضا داریم اگر محصولی مشکلی دارد یا کم و کاستی دارد و شما فکر می کنید “ای کاش فلان چیز به آن اضافه می شد ” یا ” اگر این شکلی بود بهتر بود” یا ایرادات فنی و … می بینید حتما به ما گزارش دهید .

RoboChip مجموعه ای پویا و دوستدار تغییر است در جهت بهبود و توسعه دانش کشور و رفاه آموزش و صنعت . بنابراین هر گونه تغییر مد نظر شماست به شکل تماس تلفنی ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، page محصول و …  با ما در جریان بگذارید .

معمولاً مشتری ها عادت دارند هر زمان نیاز شدیدی به همکاری ما دارند از خودشان تعریف می کنند! مثلا با عباراتی همچون :

من مشتری خوبتون هستم

هیچ مشتری ای مثل من نیست

من با بقیه مشتری هاتون فرق دارم

و جملاتی از این دست …

در حالی که خصوصاً این مشتری ها با اینکه روی چشم ما جا دارند ولیکن عمدتاً افرادی هستند که سفارش های عجله ای دارند و یا از اصطلاحات فنی استفاده نمی کنند و اغلب بعد از سفارش تا سفارش های بعدی ناپدید می شوند و از نظر ما سفارشی که خریداری شده ولی فیدبکی از آن دریافت نکرده ایم یک سفارش ناتمام است . البته جزء خدمات روتین فروشگاه هست تا در صورت امکان خود مجموعه ارتباط مجدد را برقرار کند ولی بارها پیش آمده است که پس از تماس مشتری گله کرده که فلان محصول درست کار نکرده یا مطابق میل ما نبوده و بسیار شاکی است که چرا شما این کار را کردید ، در حالی که روح ما خبر ندارد که اصلاً مشکلی پیش آمده است .

پس فیدبک بدهیــد و از فیدبک دادن و سفارش به وقت و به موقع و با برنامه ریزی خود امتیاز بگیرید ، چرا که هر مشتری ای که وقت ما را از نظر جزئیات سفارش کمتر بگیرد قطعاً از تخفیف های بهتری برخوردار خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *