مقالات

چگونه برق تولید کنیم ؟ (Free Energy)

چگونه برق تولید کنیم ؟ (Free Energy)

تولید برق رایگان ، چه چیزی جذاب تر از این ؟  شاید در اینترنت ویدیو هایی را دیده باشید که شخص سازنده ادعا می کند که با  قرار دادن  تعدادی آهنربا روی فن کامپیوتر یا اتصال یک شمع ماشین به چند متر سیم و کارهایی شبیه به این ، بدون اینکه به منبع انرژی خاصی اتصال داشته باشد برق رایگان و همیشگی و به طور نامحدود تولید می کند ! در بیشتر این فیلم ها برای اثبات درستی ادعای مطرح شده شخص گوشی خود را با برق تولیدی شارژ می کند و یا لامپ های بزرگ و پنکه و… را روشن می کند.

همین طور سیستم های مکانیکی که از یک چرخ و تعدادی ساچمه ساخته شده که بدون اینکه به منبع انرژی خاصی متصل باشد به طور دائمی می چرخند . به نظر شما آیا این مساله واقعیت دارد و امکان پذیر است یا بیشتر شبیه یک شوخی سرکاری است ؟ فعلا بخوانید بله درست است و دور و اطراف ما پر است از انرژی های رایگان . شوخی واقعی و اصلی ماجرا این است که عده زیادی از مردم با این همه منابع انرژی رایگان ترجیح می دهند برای تحویل انرژی های غیر رایگان هزینه کنند و دوست ندارند از این انرژی های رایگان استفاده کنند !

روش ساخت شارژر برق دائمی

اگر شما هم مثل عده زیادی از کاربران صفحات اینترنتی و شبکه های اجتماعی به این کلیپ های مهیج برخورد کردید و در پی خرید قطعاتی برای ساخت این سیستم ها برآمده اید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم آیا این کار شدنی است یا خیر ؟

یکی از ایده های دم دستی و جالب برای تولید برق این است که موتورها را به شکل وارونه راه اندازی کرد یا از ژنراتور استفاده کرد . موتور در حالت وارونه تبدیل به یک ژنراتور یا مولد برق می شود . برای این کار معمولاً محور موتور و ژنراتور را با یک تسمه به هم وصل می کنند . کافی است محور موتور را چند دور با دست بچرخانیم به این ترتیب ، موتور حرکت می کند و محور ژنراتور را می چرخاند و برق تولید می شود . برق تولیدی دوباره به موتور بر می گردد و موتور دوباره با چرخیدنش باعث تولید برق در ژنراتور می شود و این پدیده همین طور ادامه دارد بدون اینکه از بیرون به این سیستم انرژی وارد شود !

اما این دستگاه کار نخواهد کرد ، چرا ؟

اینفوگرافی بازده سیستم

بازده

قانون بازده یا راندمان می گوید : هیچ موتور الکتریکی (ماشین یا دستگاهی) نمی تواند تمام (۱۰۰%) برقی که وارد آن می شود را به انرژی مکانیکی تبدیل کند . این نکته درمورد ژنراتور هم صادق است و به این ترتیب دستگاهی که ما اختراع کردیم هیچ وقت کار نخواهد کرد.

 راندمان به این معنی هست که هر سیستمی چقدر از مقدارانرژی که دریافت می کند را می تواند به کار مفید که برای آن ساخته شده است تبدیل کند.  این مقدار را با درصد % اعلام می کنند مثلا لامپ های رشته ای قدیمی فقط ۵% از برقی که دریافت می کنند را به نور تبدیل می کنند و ۹۵% انرژی برق ورودی به آن ها به شکل گرما تلف می شود . 

اگر هنوز هم قانع نشدید دلیل دوم را هم بخوانید :

 

پایستگی انرژی

دانشمندان علم فیزیک سالیان سال است کشف کرده اند :  انرژی به وجود نیامده و ازبین نمی رود و مقدار آن در یک سیستم ایزوله ثابت است و فقط از حالتی به حالات دیگر تبدیل می شود .

توضیحی که می شود در مورد این اصل داد این است که تمام دستگاه هایی که ما به عنوان تولید کننده انرژی می شناسیم در واقع تبدیل کننده انواع انرژی هستند. به عبارتی دیگر اصطلاح تولید انرژی  اشتباه است .  برای مثال سلول های نوری  توانایی تبدیل نور به الکتریسیته را دارند و ژنراتور های الکترومکانیکی می توانند انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل کنند و… . این قانون شامل تمام انواع سیستم های دیگر هم میشود.

با این توضیحات و مثال ها به سادگی می شود به این نتیجه رسید که  دستگاه هایی که ادعا میشود انرژی رایگان یا به اصطلاح انرژی آزاد  تولید می کنند درورودی شان چیزی را برای تبدیل دریافت نمی کنند و در نتیجه نمی توانند در خروجی خودشان انرژی داشته باشند. یا از زاویه دید دیگری تمام این سیستم ها بدون انرژی اولیه ورودی ناکام هستند . تازه اگر این انرژی اولیه وارد سیستم شود در یک حلقه بسته دائمی (ایزوله) گیر می افتد و در صورت استفاده از آن سیستم از کار باز می ایستد و دوباره نیازمند نیرو محرکه اولیه است .

اما شاید الان تعجب کرده اید و از خود می پرسید چطور این همه ویدئو و کلیپ در این باره ساخته می شود ؟

متاسفیم که این اتفاق ذهن کنجکاو و علم دوست شما را اذیت کرده است ! دلایل افزایش حجم قابل توجهی از این ویدئوهای ظاهراً علمی تنها جذب مخاطب ، سوء استفاده از ناآگاهی شما برای فروش محصولاتی که هرگز کار نخواهند کرد و تبلیغات است .

سیستم های مکانیکی مشابه که ادعا می شود تا بی نهایت حرکت می کنند هم کم نیستند . این حوزه از علم مکانیک و الکترونیک بیشتر شبیه یک ابر فانتزی و رویایی است اما تا به حال هیچ کس نتوانسته با هزینه تجهیزات کم و قطعات دم دستی از این سیستم ها انرژی تولید کند . داوینچی یکی از طراحان خوش ذوقی بود که از این مکانیزم های هنری متحرک ولی ناکارآمد طراحی کرده است . یکی از معروف ترین آن ها را در ویدئوی زیر می بینید

46 فکر در مورد “ چگونه برق تولید کنیم ؟ (Free Energy)

  1. احسان ترک گفت:

    تقویت کننده جریان چه ربطی به این چیزی که گفتی داره؟ عمو کلاس چندی؟ اینایی که توی ایران به عنوان تقویت کننده می فروشند که عملا استبلایزر و تثبیت کننده جریان برق هستند.

  2. علی گفت:

    با عرض سلام و درود. من میخوام مثل اوم دینام های قدیم دوچرخه با آرمیچر برق تولید کنم . چه نوع آرمیچری برای این کار مناسب هست؟ dcیاas

    1. ربوچیپ گفت:

      ابتدا باید به سوالات زیر پاسخ دقیق و شفاف بدید:
      ۱.چرا می خوام برق تولید کنم؟ (مثلاً پروژه دانشگاهی؟ پروژه آزمایشی؟ تست اولیه یک محصول آموزشی؟ تست اولیه یک محصول صنعتی یا نظامی؟ بخشی از یک محصول مثل وسیله نقلیه؟ و یا …)
      ۲.چه انرژی را می خواهید به برق تبدیل کنید؟ (ژئوترمال؟ مکانیکی یا حرکت؟ حرکت طبیعی (جریان جوی آب یا آبشار؟ و …)
      ۳.آیا برق تولید شده قرار است به مصرف کننده منتقل شود؟ (بله یا خیر)
      ۴.مصرف کننده شما از چه نوعی است؟ (میزان جریان مصرفی؟ ولتاژ کاری مناسب؟ AC یا DC)
      ۵.نوع مولد برق خود را بر اساس نیازتان و بودجه پروژه انتخاب کنید.
      ۶.ممکن است در نهایت برای تولید برق خروجی نیاز به استفاده از اینورتر یا مبدل برای نگهداری برق به شکل مطلوبتان داشته باشید.

  3. ناشناس. گفت:

    با آهن ربا که میشه>_<

    1. ربوچیپ گفت:

      کاربر عزیز، ژنراتور ، موتور ، دینام و … همگی در هسته خود آهنربا دارند. مکانیزمی که در ذهن شما هست همان مکانیزم موجود و بر مبنای اصول مغناطیس است. آهنربا به تنهایی خارج از این مکانیزم تا امروز خروجی دیگری نداشته است.

  4. علی فراهانی گفت:

    تنها روش تولید برق بی نهایت واقعی این است. در پروسه تولید برق همیشه باید یک نیروی محرک باشد بغیر از اب ،باد،نورخورشید که ساخته شده و واقعی است که کار شاقی الان بحساب نمیشه فقط میمونه نیروی آهنربا که اونم نیاز به حرکت دادن دارد که میشه یه امر محال.فقط یک راه وجود دارد اونم استفاده همزمان از نیروی جاذبه زمین ،سطح فنر دار،و آهنربا البته از نوع الکتریکی است.که برق بی نهایت واقعی میدهد.در این روش جسمی که فلزی است به یک میله متصل است که وقتی از سطح بلند رها میشود انرژی اش آزاد میشود ،جسم در برخورد با سطح فنردار تعبیه شده در سطح پایین (زمین) باز به سمت بالا پرتاب میشود،اما به سطح بلند قبلی نمیرسد برای داشتن انرژی دائمی لازم است به سطح بلندی قبلی (اولیه)برسد دقیقا همان سطح اولیه و نه حتی بیشتر.به موجب همین نیاز آهنربا الکتریکی وارد مدار میشود این آهنربا الکتریکی با فعال شدن برای لحظه ای جسم فلزی برخورد کرده به سطح فنردار که تا حدی بالا امده را جذب میکند.به منظور رسیدن به همان سطح اولیه لازم است آهنربا نیز مجهز به یک صفحه فلزی و نیز فنر متصل به سطح آهنربا الکتریکی و صفحه باشد . وجود چنین سیستمی موجب میشود جسم فلزی معلق روی هوا توسط آهنربا الکتریکی جذب شود و بعد از قطع انرژی الکتریکی آهنربا خاصیت جذب خود را از دست میدهد و جسم دوباره در وضعیت رها شدن و پایین امدن عمل میکند.در واقع مثل یک تاب که در دو سمتش دو نفر در حال هول دادن جسم متصل به تاپ هستند و باز نخواهد ایستاد مادامی که دونفر انرژی یکسان به ان وارد میکنند،انرژی جاذبه زمین ،و انرژی آهنربا الکتریکی.قطع و وصل شدن آهنربا الکتریکی مانند همان بازوی متحرک عمل میکند.باید توجه داشت انرژی اولیه برای فعال شدن لحظه ای آهنربا الکتریکی با یک باتری ماشین هم قابل فعال شدن است.بدلیل انرژی کمی که برای جذب لحظه‌ای جسم معلق لازم است میتوان گفت انرژی بی نهایت شکل گرفته .باتری (منبع تغذیه انرژی آهنربا الکتریکی)با اتصال به سیستم تولید برق با گرفتن انرژی ناچیز مرتب شارژ میشود.میله متصل به جسم معلق با اتصال به یک سطح دایره وار بعنوان بازوی محرک چرخش سطح دایره وار عمل میکند و سطح دایره وار با چرخش خود تسمه ای که به دورش پیچیده شده را می‌چرخاند و تسمه هم با اتصال به
    سر ژنراتور موجب چرخش میله ژنراتور و نهایتا تولید برق میشود

  5. مهدی رضا گفت:

    سلام
    میتونیم از این برق برای اسپیکر ۵ولت استفاده کنیم؟

  6. بری گفت:

    سلام
    دینام دوچرخه های قدیم که با چرخش لاستیک و پا زدن برق تولید می‌کرد یکجورایی نقض کننده مطلب شماست.

    1. robochip.ir گفت:

      سلام بری!
      مطلب ما نیست! علمه. بله دینام دوچرخه های قدیمی این شکلی بود. ولی الان بخوای با اون برق تولید کنی دهنِ پات آسفالت میشه! همه قوانینی که گفتیم توش صادقه و تولید برق با رکاب زدن با تولید برق به شکل بی نهایت از طریق سیستم های همواره در حرکت متفاوت هست که غیر علمی نیست. پیشنهاد می کنم دوباره مقاله رو با دقت بخونی

      1. مجید یزدانی گفت:

        دینام دوچرخه هیچ ارتباطی با تولید برق بینهایت نداره، شما غذا میخورید یعنی انرژی از مواد آلی وارد عضلاتتون میشه،که میشه تبدیل انرژی سپس عضلات شما این انرژی رو به پدال دوچرخه منتقل میکنند که دوباره میشه تبدیل به انرژی مکانیکی یا حرکتی چرخش چرخ هم سیم پیچ دینام رو میچرخونه و دینام برق تولید میکنه حالا اگر وقتی دوچرخه شما گوشه حیاط بی‌حرکت ایستاده باشه باز هم به تولید برق ادامه بده گفته شما درسته و دینام ناقض مطالب گفته شده‌س

        1. ربوچیپ گفت:

          بله مجید جان دقیقا درست میگی

  7. م گفت:

    سلام . اگر بخواهیم برق تولید شده توسط دینام دوچرخه بواسطه رکاب زدن را ذخیره کنیم .چکار باید کرد؟

    1. ربوچیپ گفت:

      می تونید از یک ماژول شارژر باتری استفاده کنید اون رو تو یه باتری مثلا لیتیومی های ۳.۷ ذخیره کنید.

  8. احسان ملکان گفت:

    سلام برق رایگان واقعی هست چون من می‌خوام درست کنم قرقره آرمیچر رو از شما خریدم ۹۷ هزار بسته کامل گرفتم چند روز پیش
    خودتون این کار رو انجام دادین یا نه ؟؟

    1. ربوچیپ گفت:

      منظور از رایگان در اینجا بدون مصرف کردن انرژیه نه پرداختن هزینه 🙂

  9. محمدعلي گفت:

    قابل توجه دوستانی ک میگن میشه. این فیلم رو ببینین میفهمین چطوریه. دوستان گلم نمیشه امکان نداره. همش فیکه. بقول استادمون اگه میشد ازما زرنگترا میرفتن تولید میکردن و اینهمه جنگ و دعوا سر نفت و انرژی ها فسیلی و غیره نبود. امریکا و اروپا، ژاپن و چین و….. بااون همه تکنولوژی…… امان از جهل و نادانی
    اینم لینکش
    https://www.aparat.com/v/1hw4d/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF_%D8%A8%D8%B1%D9%82_%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%28%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C_%DB%8C%D8%A7_%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C%D8%9F%29

    1. robochip.ir گفت:

      محمد علی عزیز! ممنون از اشتراک نظرتون. بله درست می فرمائید. بعضی دوستان یا کم تجربه تر هستند یا کم سن و سال هستند و ذهنیتشون پیرامون آزمایش های علمی سبک بوده. برای همین ما مرتباً تاکید داریم در مقیاس بزرگ این کار نشدنی هست. خوشحالیم که با ما همراهید.

  10. محسن گفت:

    سلام، این ویدئوهایی که توی یوتیوب هست چطور درست شدن؟ یعنی همشون تقلبی هستن؟ در ابتدا برق را به الکتروموتور میزنن وقتی جریان برق مولد راه افتاد دوشاخه را میکشه مزنه به جریان تولید شده!!!!

    1. ربوچیپ گفت:

      با یه جستجوی کوچک می تونید شیوه تولید این ویدیوهای جعلی رو در وب پیدا کنید.

      1. علی گفت:

        با عرض سلام و خسته نباشید. چه نوع آرمیچری مناسبه که مثل دینام دوچرخه های قدیم برق تولید کنه؟ dc یا as؟

  11. میلاد گفت:

    سلام من میخوام توربین بادی خیلی ساده بسازم برای باغ که برق نداره. در حد روشن کردن چند لامپ.
    بنظر شما میتونم از دینام کولر ۱.۵اسب بجای ژنراتور استفاده کنمم؟

    1. robochip.ir گفت:

      سلام میلاد جان؛
      این کار نیاز به محاسبات الکتریکی زیادی داره فقط با یه فاکتور فنی نمیشه تصمیم گرفت. لامپ هاتون رو ابتدا مشخص کنید. به نظرم بهترین گزینه برای باغ شما توربین نیست. ارزان تر از اون می تونید با پنل خورشیدی های کوچیک چنین کاری کنید. هم پیچیدگی کمتری داره هم پیاده سازیش تر و تمیز تره و مکانیک نداره. برای تامین قطعاتش برید سراغ تامین کننده های پنل خورشیدی خیابانی و مقیاس کوچیک متوسط دیگه در تخصص ما نیست. موفق باشید

      1. ناشناس گفت:

        بابا کدام شوخی کدام تردستی؟؟؟ وقتی یک موتور الکتریکی با نیروی غیر از الکتریسیته بچرخد (مثلا با دست البته با دور بالا) انرژی الکتریسیته تولید می کند.

        1. robochip.ir گفت:

          بله حرف شما صحیح هست. در کوچک مقیاس و برای روشن کردن چند تا LED کم مصرف جواب میده. ولی در بزرگ مقیاس این پدیده علمی قابل اجرا نیست. حتی ویدئوهایی که در حد شارژ باتری موبایل هست همگی دروغ هستند و صحت علمی ندارند.

  12. علی رضا گفت:

    سلام من اسمم علی رضا هست من روشی رو بلدم که اصطحلاک رو کم میکنه شما باید یاتاقان مغناطیسی استفاده کنیم این وسیله بین راه موتور و ژنراتور قرار میگیره و ۲قسمته عین بلبرینگ ولی این دو بخش روی هم قرار میگیره وبا راه افتادن موتور اهنربا ها هم دیگه رو دفع میکنن ولی یه چیزه دیگه یه بخشش باید صابت باشه.

    1. robochip.ir گفت:

      سلام علی رضای عزیز! ممکنه راه هایی باشه که اتلاف انرژی رو بشه باهاش کم کرد، اما تولید برق به این روش هایی که ما گفتیم خیالات باطلی بیش نیست. با دانش بشر تا امروز درباره انرژی خودمون رو هم بکشیم انرژی در جهان مادی پایسته هست و تولید نمیشه. هر کس این رو درک کنه دیگه توسط کسانی که شبهات علمی راه میندازن تا ازش کسب درآمد کنن و قطعاتشون رو بفروشن بازی نمی خورند. همه چیزها نیازی به آزمودن نداره. منطق و ریاضیات و علم میگه نمیشه.

  13. علی گفت:

    سلام.به چرخش بی نهایت دو ارمیچر و یا موتور الکتریکی مثل پنکه که هیچ شکی نیست اما میشه جریان خروجی از توربین هارو به مدار اینورتر جریان متصل کرد و با مقدار افت ولتاژ کم دریافت کرد و در نهایت خروجی سیستم رو به یه دستگاه اینورتر که در بازار هم موجوده متصل کرد
    دستگاه های اینورتر در بازار هم معمولا نهایت در حالت خروجی ۱۰۰۰ وات یه چیزی حدود ۵۰ امپر میکشن
    فقط این پروسه هزینه بالایی داره
    نگران ایستادن ارمیچر ها هم نباشین چون میشه با کمی خلاقیت و فکر موتوری که وظیفه به حرکت در اوردن سیستم رو داره رو به طور یکسره تغذیه کرد البته اگه در انتخاب نوع و سایز و قدرتش دقت به عمل بیاد

    1. robochip.ir گفت:

      علی جان درست کن اولیش رو خودمون ازت می خریم ثبت بین المللیش هم می کنیم. جایزه هم داری برامون بفرستی

      1. ناشناس گفت:

        الا شما داری طعنه می زنی؟
        یعنی واقعا می خواهید بگویید حتی آن آزمایش تولید برق با آهنربا ی علوم کلاس هشتم هم الکی است؟؟؟😐😒

        1. robochip.ir گفت:

          نه دوست عزیز طعنه نزدیم. واقعیت رو گفتیم. آزمایش علوم در همون حد کوچک مقیاس درسته و کار می کنه. بسته آموزشی کید ویند Kid Wind که از محصولات تولیدی ما هم هست دقیقاً همون آزمایش رو توش داره. منظور ما در ابعاد بزرگ هست که این برق تولیدی عملاً به هیچ دردی نمی خوره و به دلایل مطرح شده در مقاله مثل اتلاف انرژی و پایستگی انرژی نمی تونید برای مصارف خانگی و صنعتی در ابعاد بزرگ چنین کاری رو پیاده کنید.

  14. علیرضا گفت:

    باسلام
    بنظرم اگه وسط این دوتا آلمیچر مثل تقویت کننده جریان(همون وسیله ای که برای مثال برق ۲ولت رو تبدیل میکنه به ۱۰ولت) عمل کنیم میشه..
    اینطور میشه ولی چرا به خودت ذهمت بدی اگه مشکلت پول برقه از پشت کنتر برق بگیر😂😂😂

    1. robochip.ir گفت:

      نمی فهمم چرا کسانی که میان سایت ما دیگه اینا رو می گن !!! تو دانشگاه ها معلوم نیست چی یاد بچه های مردم میدن؟ اصلا قبل از ولت و آمپر مساله قانون پایستگی انرژی رو چیکار می کنید؟ اگه این روش ها جواب بده که زرنگ تر از ماها میرن برق تولید می کنن می فروشن

  15. ساده سر. گفت:

    گناهی که هرگز نبخشیده ام.اعتمادیست که به چاپخانه ملی کردم..همچنین ست اعتماد برتو ضعیف الادراک..انرژی هم بیواسطه تولید میشود هم با واسطه..آه از عربزدگان خدا درخانه سنگی..نوکران مافیای ضد دانش برتر..

    1. robochip.ir گفت:

      ممنون از نظرات گوهربارتون 🙂

      1. مصطفی گفت:

        سلام
        میشه از موتور تک فاز یا سه فاز به جای ژنراتور استفاده کرد؟
        نیروی گردانده موتور هم از موتور بنزینی تامین کنیم
        آیا برق ۲۲۰ به ما میده؟

        1. robochip.ir گفت:

          خوب عزیز چه کاریه؟ بنزین رو مصرف کنی که از موتور برق بکشی؟!!! باز هم اتلاف انرژی داری… کلا بذارید خیالتون رو راحت کنم این مساله فقط در عالم خواب و خیال امکان پذیره تو ابعادی اغلب فکر می کنن جواب می گیرن جوابگو نیست. اتلاف انرژی تو همه سیستم ها وجود داره و نمی صرفه شما یه انرژی رو بسوزونی ازش یه مقدار برق بگیری. حتی سیستم های حرکتی بی نهایت هم که وجود دارند به هیچ دردی جز تزئین و … نمی خورن عملی نیست حداقل تا امروز که نشده وگرنه هیچ کس دوست نداره پول برق مفتی بده به دولت
          می تونید به جای این پروژه های تخیلی وقتتون رو بذارید روی مطالعه انرژی های طبیعی. تازه اون ها هم همه با بودجه های کلان تحقیقاتی و دولتی ساپورت میشن و در ابعاد کوچیک هم هزینه زیادی روی دوش فرد میذارن

  16. محمدباقر گفت:

    سلام. خب میتونیم در این باره از رگولاتور ها و تقویت کننده های دیگر استفاده کنیم یا از موتور های الکتریکی یا ارمیچر ها در اندازه های مختلف استفاده کنیم یا حتی از چرخدنده های مختلف استفاده کنیم مثبت اگر چرخدنده ای با ۳ دنده رو به چرخدنده ای با ۳۰ دنده وصل کنیم و چرخ دنده بزرگتر رو به سر آرمیچر وصل کنیم و بعد از اون سیم های آرمیچر رو به خازن ها و یا رگولاتور ها و… وصل کنیم به تور تئوری باید کار کند.

    1. robochip.ir گفت:

      دوست عزیز میگیم نره میگی بدوش؟ نشدنیه. مقاله رو دوباره بخون. تئوری چیه؟!! کلا نقض علمه چیزی که میگید. انرژی تولید که نمیشه فقط از یک حالت به حالت دیگه در میاد. بالا بری پایین بیای نمیشه. این یک رویای ضد علم هست. دوست دارید تجربه کنید. ما که بدمون نمیاد قطعه بفروشیم. رگولاتور و تقویت کننده جریان رو چند برابر نمی کنند. این آموزش های اشتباه و غلط دانشگاهی هست که بدبختمون کرده. تقویتی وجود نداره . مگه جریان می زان؟ کلاً نصف تعابیر الکترونیکی تو سر دانش آموزان و دانشجوها از بیخ اشتباهه .

      1. میثم گفت:

        با سلام
        اگه اینطور نیست پس ماژولها چجوری واتو چندین برابر میکنن؟
        بعد اینکه برا اتلاف انرژی نمیشه نیرو رو ذخیره کنیم (باتری&خازن) بعد برای ژنراتور از برق باتری استفاده کنیم؟

        1. ربوچیپ گفت:

          هیج ماژولی وات رو چند برابر نمی کنه ، بلکه فقط ولتاژ را افزایش می دهند.
          نیرویی که ذخیره می شه بخشیش به شکل اتلاف از بین می ره (تبدیل به گرما و واکنش شیمیایی و …) می شه.

      2. علی گفت:

        سلام دوستان من با نظر این دوستمون موافقم انرژی برق خود بخودی تولید نیشه همه این راهایی ک میگید اتلاف انرژی و هزینس در سطح کلان منفی میشن شاید راهای خوبی باشه ک اونم هزینه میخاد و راندمان بالایی نداره فقط درحال حاضر باید بسنده کنیم ب نیروگاهای خورشیدی هسته ای اما اگر بتوتین راندمان سلول خورشیدی بالا ببریم اون نتیجش بهترع مثلا ی کیت ک ۱۰وات تولید میکنه یدونه درهمون ابعادبسازیم ۱۰۰وات تولید کنه یجا شنیدم بعضی کشورا دنبال اینن از انرژی رعدبرق مهارکنن چون واقعا هنوز ولتاژی براش تعریف نشده

  17. ناشناس گفت:

    چرا میشه فرض کنید یک توربین بادی داشته باشیم که با چرخش سرعت کم باد ۱۰۰ کیلو وات برق تولد می کند. اگر یک موتور برق الکتریکی با توان مصرفی ۱۰۰ وات را با تسمه به محور توربین بادی متصل کنیم تا انرا بچرخاند از ۱۰۰ وات برق مصرف شده ۱۰۰۰۰۰ وات برق تولید میشود . اما توربین بادی ۱۰۰ میلیون تومان به بالاست تولید ۱۰۰ کیلو وات برق هم کارایی خانگی نداره

    1. robochip.ir گفت:

      بله دوست عزیز – منظور ما در مقیاس کوچک بود. شما بادِ طبیعی رو هم با فوتِ ما مقایسه نباید کنی 🙂 معمولاً پروژه های این چنینی فیک هستند و فقط برای فروش رفتن موتورهای استوک بازار توسط برخی همکاران پروموت میشن و به هیچ وجه کار نمی کنن.

  18. رامین گفت:

    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    البته ک ما چیزی تحت عنوان برق بی نهایت نداریم و این پروسه در هر سیکل مشخصی نیازمند ورود دوباره جریان به سیستم هستش ولی میتوان با یک سیستم این چنینی از میزان مشخصی برق وردی استفاده بالا هزار برابری کرد اگر مورتور کوچک و سیم پیچ بزرگ باشد کم بازده ترین این مدل ها یک موتور و ژنراتور است و پر بازده ترین انها موتور و سیم پیچ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *