مقالات

مهندس باید بانظم باشه !

مهندس باید بانظم باشه !

جعبه های نظم دهنده یا Organizer Box

جعبه هایی مشبک و قسمت بندی شده هستند که معمولاً با مقسم یا پالت های کوچکتر در سایز های مختلف جدا شده اند . این جعبه ها راه حل خوبی برای نظم دادن و نگهداری از قطعات الکترونیک هستند .

هنگام خرید یک جعبه نظم دهنده به ویژه برای قطعات ریزی مثل قطعات الکترونیک حتماً به چندہ نکته دقت داشته باشید :

  1. در جعبه به شکلی روی پالت ها یا قسمت های جداگانه بنشیند. که در صورت زیر و رو شدن یا برگرداندن جعبه قطعات داخل یکدیگر مخلوط نشوند و از قسمت خود بیرون نریزند .
  2. با توجه به نیاز خود جعبه ای را خریداری کنید که پالت های جدا شونده کاملاً قابلیت بیرون آوردن داشته باشند اگر می خواهید مدت طولانی تری را از قطعات یک دسته استفاده کنید و در صورتی که می خواهید فقط قطعات را در آن نگهداری کرده و زمان استفاده کوتاه تر است از پالت های چسبیده به داخل جعبه استفاده کنید .
  3. سایز قطعاتی که داخل قسمت بندی ها می روند را در نظر بگیرید .

یکی از کاربردهای نظم دهنده ها در آموزش الکترونیک و مکانیک برای اساتید و مربی های فنی است . می توانید قطعات هر جلسه آموزشی را به شکلی مرتب داخل جعبه بچینید و کل کیف قطعات را داخل کلاس به همراه خود ببرید .

نظم دهنده ها در ابعاد و انواع مختلفی تولید می شوند . در این قسمت می توانید با تعدادی از آن ها آشنا شوید .

کاربرد دیگر برای نظم دادن به کارگاه کوچک خانگی است . خیلی از طراحان ، علاقمندان و دانش آموزان که مشغول یادگیری الکترونیک هستند معمولاً در نگهداری قطعات به مشکل می خورند . مدت ها باید دنبال زیپ کیپ ها و پلاستیک ها دنبال قطعات بگردند . کلافه شدن و گم شدن قطعات هم مشکل این روش است . استفاده از ارگانایزر ها برای این افراد توصیه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *